Skip to main contentShow accessibility statement
betterplace – Homepage
Change the world with your donation

Barbara K.'s fundraising event

HPI School of Design Thinking

Closed
You will receive a donation receipt from betterplace (betterplace.org gGmbH).
€0
collected
0
donated

Donations

What’s it about

As a guest of the HPI School of Design Thinking in 2009 Marcus Vetter impressed us with his movie “Heart of Jenin”. The project behind the film aims to spur the reconciliation of Israel and Palestine. With the adoption of a cinema chair we want to help and support this intention. Therefore we want to motivate others to support us by collecting 1.000 Euro.
To promote a special innovation culture, the Hasso-Plattner-Institute has been offering the first academic advanced training in Design Thinking within Germany since October 2007. The revolutionary concept of the Design Thinking approach is to group students in small multi-disciplinary teams so they can uncover unexpected innovations by combining their different points of views.

Barbara K. published this fundraising event on 27. Mai 2010.

Write a message

You’re supporting this project

The projects can still be changed by Barbara K..

News

Besuch an der HPI D-School im Feb. 2009

Barbara K. published this fundraising event on 27. Mai 2010.

Das Herz von Jenin ist die Geschichte Ahmed Chatibs, einem von Israelis erschossenen Palästinenserjungen, dessen Vater Ismail sich innerhalb von zwölf Stunden entscheidet, die Organe seines Sohnes sechs israelischen Kindern zu spenden und damit deren Leben zu retten. Als Geste des Friedens spendete er einige der Organe an Kinder aus Israel.

Wir hatten die große Ehre, die Macher des Films sowie Ismail selbst bei unserer d-flect Runde zu haben und sie über die Ereignisse direkt befragen zu können.

Nach dem Film herrschte zuerst eine angespannte Ruhe im Raum, da wir noch die Erfahrung verarbeiten mußten: Die Ereignisse, die nach Ismails Geste des Friedens eintraten, die Veränderung in den Leben der Empfängerfamilien, die Situation von den nördlichen Hügeln Israels, über die umstrittene Heilige Stadt Jerusalem, bis in den Süden des Landes an den Rand der Negev-Wüste, hinterließen einen starken Eindruck bei uns allen. Um so intensiver war es dann, mit Produzent, Regisseur und Betroffenem in einem Raum zu sitzen und nochmal alles unzensiert zu bekommen. Dabei erfuhren wir auch, daß die Macher bereits an Folgeprojekten sitzen, in denen sie sich weiterhin um die Völkerverständigung zwischen Palästinensern und Israelis bemühen und den Friedensprozess “bottom up” angehen wollen. Diese fanden wir so spannend, dass sie vielleicht D-School Projekte werden könnten. Doch darüber erzählen wir ein anderes Mal…

Originalbeitrag unter: HPI D-School Blog

Autor: Ahmet Emre Acar

 

celebration

Donation Overview

In this overview you can see which projects have received how many donations.


€0

were already forwarded to the project by Barbara K.